اواپراتور یخچال فریزرجنرال الکتریک
نوشته شده توسط : lg

اواپراتور یخچال فریزرجنرال الکتریک

اواپراتور قعطه ای برای سرما سازی در یخچال فریزرجنرال الکتریک می باشد و هر موقع متوجه شدید یخچال فریزرجنرال الکتریک سرما ندارد یا خنک نمی کند بی شک بی ارتباط با اواپراتور نیست. اواپراتور از لوله های مارپیچی ساخته شده است که سطوح انتقال حرارت می باشد که در داخل آن مایع مبرد یا گاز جریان دارد و همین امر موجب سرمازایی می شود. اواپراتور در اشکال و اندازه های مختلف نسبت به اندازه و سایز یخچال فریزر و ساید بای ساید های نوفراست جنرال الکتریک ساخته می شود.

گاز یا مبرد بعد از لوله موئی وارد اواپراتور می شود. درواقع گاز از حالت مایع در لوله موئی به حالت بخار داخل اواپراتور تبدیل می شود. و فشار گاز در اواپراتور به تدریج پایین می آید و فشار کم آن درجه جوش مبرد را پایین می آورد و گاز مایع را به راحتی بخار می کند که با این عمل مقداری زیاد حرارت از محیط اطراف جذب می کند که فضای اطراف را سرد می کند و گاز از طریق لوله مکش که قطر آن بزرگتر است به کمپرسور باز می گردد.

چهار مدل اواپراتور وجود دارد که شامل : صفحه ای، قفسه ای، لوله ای، رادیاتوری و پره دار می باشد.

یخچال

اواپراتور کویلی پره دار دارای لوله های مسی به صورت کویل هست که گاز مبرد از درون آن عبور می‌کند. پره دار کردن اواپراتور با هدف افزایش انتقال حرارت بین محیط و گاز مبرد انجام می‌گیرد. معمولا تعداد پره‌های (فین‌های) این نوع از اواپراتور از 7 تا 14 پره در هر اینچ است. کندانسینگ یونیت در بیرون ساختمان و اواپراتور در داخل محیط مورد نظر برای سرمایش مانند سردخانه نصب می‌شود. در شکل زیر اواپراتور کویلی پره دار نشان داده شده است. اواپراتور کویلی بدون پره که اواپراتور صفحه ای نیز خوانده می‌شود سیستمی است که انتقال حرارت در آن بدون پره و به صورت جریان طبیعی انجام می‌گیرد. از این اواپراتور معمولا در دستگاه سرد کننده خانگی مانند یخچال و فریزر جنرال الکتریک و همچنین چیلر استفاده می‌شود. اواپراتور صفحه ای در زیر نشان داده شده است.

محاسبه و انتخاب اواپراتور یخچال فریزرجنرال الکتریک:

برای محاسبه و انتخاب اواپراتور دو عامل را در نظر می‌گیریم. اول، بار سرمایشی سردخانه و مواد درون آن که باید برابر ظرفیت سرمایشی اواپراتور باشد و دوم، اختلاف دمای کویل اواپراتور با دمای داخل سردخانه که مرتبط با کیفیت آب و هوای منطقه است.

علت یخ زدن و تشکیل برفک در اواپراتور یخچال فریزرجنرال الکتریک:

1.جنرال الکتریک خرابی لاستیک در یخچال فریزر

2.  باز بودن بیش از حد در یخچال فریزر جنرال الکتریک

3. خرابی قعطات دیفراست




:: برچسب‌ها: برد یخچال جنرال الکتریک , تعمیر یخچال جنرال استیل , جنرال الکتریک یخچال دوقلو , سرویس جنرال الکترونیک , فن یخچال ساید جنرال الکتریک , خدمات پس از فروش جنرال الکتریک , تعویض فن یخچال جنرال الکتریک , جنرال الکتریک سرویس , جنرال الکتریک ساید بای ساید ,
:: بازدید از این مطلب : 76
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: